Powered By Blogger

poniedziałek, 17 października 2011

Jak nie wyrzucać pieniędzy w błoto - marketing mix

Musisz wykorzystać strategię multimedialną, jeżeli chcesz być skuteczny w dostarczaniu Twojego przekazu na rynek docelowy

OK., robimy super postępy.  Znasz już swój rynek. Dopracowałeś już swój przekaz. Teraz będziesz musiał dostarczyć ten przekaz na rynek za pomocą najodpowiedniejszych dla Ciebie kanałów medialnych.  I tu mamy kolejny element, z którym nie radzi sobie wiele firm.

Kanał medialny to mechanizm dostawczy używany by dostarczyć PRZEKAZ na rynek docelowy.  Oto przykładowa lista kanałów medialnych…

·         Ogłoszenia w prasie
·         Listy handlowe
·         Radio
·         Telewizja
·         Strona internetowa
·         Reklama rozsyłana faksem
·         Reklama w książce telefonicznej
·         Google
·         Ulotki roznoszone do domów

Kluczem do Twojego sukcesu jest wykorzystanie tylu kanałów, ile możesz.  Nazywamy to “multi-medialnym” podejściem do marketingu.  Większość firm wykorzystuje zaledwie jedno lub dwa media i tym samym pozbawia się olbrzymich potencjalnych wpływów. Musisz sobie zadać jedno, proste pytanie…

"Gdzie osoby na moim rynku docelowym szukają, gdy potrzebują moich produktów/usług
i gdzie ja mogę znaleźć mój rynek docelowy?”

Gdy już będziesz miał tą odpowiedź, w ramach przygotowań do dostarczenia Twojego przekazu na rynek docelowy możesz stworzyć własną listę mediów. Zastanów się z jakich mediów mogą korzystać Twoi potencjalni klienci. Zrób pełną listę. Powinienieś mieć na liśce ponad 10 pozycji z łatwością. Wybierz 4-5 które wg ciebie zadziałają najlepiej. Pamiętaj, że wykorzystując kilka kanałów mediowych zwiększasz prawdopodobieństwo, że twoja grupa docelowa zauważy przekaz. Jeśli użyjesz jednego lub dwu, może się zdarzyć, że kampania przyniesie tak mały efekt, że uznasz, że to były wyrzucone pieniądze. Pomyśl o tym, co może się stać, jeśli Twój potencjalny klient zobaczy Twoje ogłoszenie kilka razy w różnych mediach? Tak, pomyśli, że Twoja firma na prawdę zna się na rzeczy - a ty jesteś ekspertem, którego potrzebuje wiele osób.