Powered By Blogger

czwartek, 10 marca 2011

„Jeżeli Janek kazałby Ci skoczyć z mostu, skoczyłbyś?”

Pamiętasz, jak to było, gdy będąc dzieckiem miałeś przyjaciela lub grupę przyjaciół i w zasadzie robiłeś wszystko to, co oni? Wówczas Twój ojciec lub matka mówili: „Jeżeli Janek kazałby Ci skoczyć z mostu, skoczyłbyś?” To jest właśnie doświadczenie innych!
Jesteśmy pod bardzo dużym wpływem naszych grup rówieśniczych, ludzi, z którymi mamy jakiś związek, ludzi, do których jesteśmy podobni.  W tym aspekcie, doświadczenie innych ma jeszcze silniejsze działanie. Każdy człowiek na świecie nieustannie styka się z doświadczeniem innych, więc jak możesz wykorzystać je w swoim PRZEKAZIE? Jak możesz je wykorzystać, by w sposób etyczny wpłynąć na swoich klientów i potencjalnych klientów tak, by kupowali Twoje produkty i robili to wielokrotnie?


Oto elementy mechanizmu doświadczenia innych, które możesz wykorzystać…
  1. Referencje – im bliższe będą osobom, do których kierujesz swój przekaz, tym silniejsze będzie ich działanie.
  2. Studium przypadkuponownie, im bardziej odbiorcy będą się z nim identyfikować, tym lepiej.
  3. Dowody – w swoich działaniach marketingowych wspomnij o tym, jak wielu ludzi już dokonało zakupu (bądź dokładny, nie używaj przybliżonych danych - brzmią, jakbyś zmyślał). Powiedz im, że byli to "ludzie tacy jak Ty”.
  4. Skojarzenia – nie musisz nawet mówić „Popatrz, ci ludzie już to kupili – Ty też powinieneś." Samo stwierdzenie „Spójrz, kto jest już z nami”, silnie odwołuje się do doświadczenia innych.
  5. Stwórz „wspólnotę” - staraj się stworzyć „grupę” lub „społeczność” ludzi będących Twoim rynkiem docelowym lub niszowym.  Jednym z czynników, które sprawiają, że marketing celowany jest tak skuteczny, jest skierowanie działań na konkretną grupę lub społeczność ludzką.  Możesz zwracać się do nich na tym samym poziomie. Mówisz ich językiem, więc tym samym tworzysz społeczność wokół swojej firmy i produktu lub usługi, które oferujesz.
  6. Dane i statystyki - im więcej „dowodów” dostarczysz, tym lepiej. Staraj się popierać wszystkie twierdzenia niezbywalnymi dowodami.  Statystyki i dane na temat branży, w której działasz, pomagają zwiększyć wiarygodność doświadczenia innych.
  7. Poparcie – korzystanie z poparcia osób znanych jest wykorzystywaniem doświadczenia innych. Nie musi to jednak być poparcie osoby znanej.  Wystarczy poparcie kogokolwiek, kto jest dobrze znany na Twoim rynku docelowym.  Takie wsparcie działa, ponieważ ludzie mówią “Jeżeli to jest wystarczająco dobre dla nich, spróbuję.”
Wszystkie te elementy pomogą Ci wykorzystać doświadczenie innych w taki sposób, byś później mógł patrzeć, jak Twoje zyski rosną w oszałamiającym tempie :).