Powered By Blogger

czwartek, 26 maja 2011

Jak ważny jest nagłówek w reklamie?

W zasadzie każdy element komunikacji marketingowej MUSI mieć przyciągający uwagę nagłówek. Właściciele wielu firm często popełniają ten sam błąd. Nazwa Twojej firmy to NIE jest Twój nagłówek!

Nagłówek to element, który ma przyciągnąć uwagę Twoich potencjalnych klientów. Ma ich zatrzymać na ułamek sekundy i spowodować, że z zainteresowaniem spojrzą na Twoją ofertę. Jeżeli zignorują Twój nagłówek lub go nie zauważą, to po wszystkim, straciłeś ich. Nie zaczną czytać Twojej wiadomości, ogłoszenia, broszury etc. ani nie będą słuchali zaprezentowanego im nagrania czy spotu radiowego – a Ty nie otrzymasz żadnej odpowiedzi (lub przynajmniej nie tak dużą, jakiej byś oczekiwał), możęsz też nie spodziewać się żadnej reakcji.

Innymi słowy, Twój nagłówek decyduje o różnicy między osiągnięciem sukcesu a tkwieniem w przeciętności – to bardzo ważne.

By podkreślić jak ważne są nagłówki, oto wybór słów dwóch najbardziej szanowanych copywriter'ów wszechczasów...

“Jeżeli jesteś w stanie stworzyć dobry nagłówek, prawie na pewno będziesz miał dobre ogłoszenie. Ale nawet najlepszy specjalista nie uratuje ogłoszenia z kiepskim nagłówkiem."
John Caples - How To Make Your Advertising Make Money

“Średnio pięć razy więcej ludzi czyta nagłówek niż sam tekst.”
David Ogilvy – Wyznania człowieka reklamy

Co to oznacza? Chodzi przede wszystkim o to, że jeżeli uda Ci się stworzyć dobry nagłówek, Jesteś na najlepszej drodze do sukcesu. Zepsuj nagłówek, a ucierpi na tym wynik!

Przynoszące sukces nagłówki realizują cztery istotne cele...

·        przyciągają uwagę
·        wybierają odbiorców (rynek docelowy)
·        przekazują kompletny przekaz
·        przyciągają czytelnika do głównego tekstu
Zatem podstawową i najważniejszą częścią Twojego przekazu jest nagłówek.