Powered By Blogger

sobota, 19 lutego 2011

Kluczowe pytania do konsultanta d/s marketingu lub sprzedaży- ciąg dalszy

Pytanie 2
 Z jakiego systemu korzysta konsultant by rozwinąć Twoją firmę i czy ma jakieś dowody na jego skuteczność?

Musisz być pewien, że konsultant, którego wybierzesz, będzie korzystał z określonej metodologii lub systemu by rozwinąć Twoją firmę.Co więcej, MUSI to być system o udowodnionej skuteczności. Każdy może powiedzieć, że dysponuje odpowiednim systemem. Tym ważniejsze staje się więc spojrzenie na osiągnięte przez system wyniki, zwłaszcza w przypadku firmy takiej jak Twoja.

Pytanie 3
W jaki sposób konsultant zapewnia bezkolizyjne wdrożenie systemu do Twojej firmy?

Nie ma sensu korzystać z systemu, którego nie da się zastosować i wdrożyć praktycznie, szybko oraz bez problemów.  Konsultant powinien zatem dysponować metodą, która umożliwi Tobie, właścicielowi firmy, łatwe wdrożenie systemu. Na początku zidentyfikowaliśmy już ograniczenia, z którymi muszą się zmagać właściciele przedsiębiorstw w obszarze „czasu” i „wiedzy” , zatem wdrożenie każdego systemu mającego za zadanie rozwój firmy musi mieć minimalne wymagania czasowe i nie może zależeć od „wiedzy” właściciela – w innym razie nie powiedzie się. Idealnym systemem jest taki, który łatwo zrozumieć, łatwo zastosować, łatwo go przestrzegać oraz przede wszystkim taki, który łatwo poddaje się pełnej kontroli właściciela.