Kiedy twój potencjalny klient wchodzi na rynek z zamiarem zakupu usługi, jaką oferujesz, chciałby najpierw się z nią zapoznać, a dopiero potem dokonać zakupu. Niezależnie od tego, czy produktem tym jest szampon do włosów, samochody, czy usługi z zakresu księgowości, odbywa się to zawsze w ten sam sposób.
Ponadto w trakcie przeglądania ofert, kupujący pragną, abyś o nich zabiegał. Chcą, abyś nawiązał z nimi relację zanim zadasz im to “najważniejsze pytanie”. Chcą być pewni, że mogą ci zaufać, i że jesteś w stanie dostarczyć produkt, który obiecujesz.
Oczywiście, proces ten może trwać kilka sekund, godzin, dni lub miesięcy, lecz wywiera decydujący wpływ na sposób, w jaki niemalże wszyscy z nas dokonują zakupu.
A zatem, jeśli kupujący lubią oglądać produkt przed jego zakupem, twoje podejście marketingowe musi być dostosowane do takiego zachowania z ich strony.
Krótko rzecz ujmując….. jeśli twoja firma nie dysponuje systemem rejestrującym zapytania i zwrotnego przekazywania im odpowiedzi aż do chwili, kiedy będą oni gotowi dokonać zakupu twojej usługi, popełniasz wielki błąd.