Powered By Blogger

sobota, 26 lutego 2011

Ludzie Lubią Robić Interesy z Ludźmi, którzy Dotrzymują Słowa

Ostatnie badania przeprowadzone przez firmę Performark (firmę przeprowadzającą badania w USA) ujawniły, jak znikomy jest procent firm, które prawidłowo odpowiadają na bieżące zapytania od klientów, jeśli w ogóle to robią. Badania udowodniły, że na 10,000 zapytań, jakie napłynęły od ludzi z prośbą o informacje o kilku różnych produktach i usługach, 22% nigdy nie otrzymało informacji, o którą prosiło, 45% otrzymało tę informację po upływie ponad 65 dni od wysłania zapytania o nią, 12% musiało czekać na jej uzyskanie ponad 120 dni, a z 87% nigdy nie skontaktował się przedstawiciel handlowy.


Ponadto, badania przeprowadzone przez Toma Rayfield’a, brytyjskiego eksperta ds. marketingu bezpośredniego, ujawniły, iż jedną z największych słabości firm jest udzielanie odpowiedzi na zapytania. Na przypadkowej próbie 200 reklamujących się firm, odkrył on, iż średnio musiał czekać 8 dni na odpowiedź od firmy, a 17 firm (8.5%) w ogóle nie raczyło udzielić mu odpowiedzi!

Co to oznacza dla ciebie?

Musisz dostarczać informacji – lub odpowiadać na bieżące zapytania (jeśli klienci kierują do ciebie zapytania, załatw każde zapytanie w taki sposób, w jaki obiecujesz w swoich materiałach reklamowych). Większość twoich konkurentów tego nie robi. Wiesz o tym z własnego doświadczenia. Ile razy dzwoniłeś, na przykład, do hydraulika - praktycznie błagając go o to, by wziął twoje zlecenie tylko po to, aby zignorował twoją prośbę! Mogłabym tu podać jeszcze wiele innych przykładów z wielu różnych gałęzi przemysłu.

Po drugie, na zapytania musisz odpowiadać SZYBKO. Postępuj w ten sposób, a uzyskasz natychmiastową przewagę nad swoją konkurencją. Wyobraź sobie taką sytuację – odpowiadasz na ogłoszenie lub na ulotkę, po czym, w ciągu godziny firma ta do ciebie oddzwania – coś wspaniałego. Jesteś zadowolony. W twoich oczach taka firma póki co dotrzymała złożonych obietnic. Porównaj to z drugą firmą. Napisałeś do nich w tym samym czasie – jednakże, firmie tej zajęło aż trzy dni, aby się z tobą skontaktować. Którą z tych firm już na tym etapie faworyzujesz? Zgadza się, sprawa wydaje się oczywista, kiedy spoglądasz na sprawy w ten sposób, i właśnie dlatego szybkie reagowanie na zapytania klientów ma dla ciebie tak ogromne znaczenie.

Musisz stworzyć coś, co my nazywamy „zaplanowanym cyklem sprzedaży”. Innymi słowy, potrzebujesz systemu, który w sposób logiczny „przeniesie” potencjalnego klienta z pozycji osoby zainteresowanej na pozycję osoby kupującej. Ten system zwiększy twoją sprzedaż.
Gwarantowane!