Powered By Blogger

niedziela, 20 marca 2011

Czy twoja strategia jest wystarczająco dynamiczna?

W czasie warsztatu prowadzonego przez Keith’a McFarlanda – jednego z guru strategii dowiadujemy się, że mając odpowiednich ludzi wokół jesteśmy w stanie zbudować swoją strategię w 48 godz., ale musimy ją sprawdzać i odświeżać co 90 dni.  Pierwsza myśl, jaka przychodzi mi do głowy to “Rany, dopiero co zaczęliśmy wdrażać strategię (zbudowaną w trochę dłuższym czasie niż 48 godzin), a już powinniśmy ją odświeżyć – i to drugi raz!” . Ale po chwili pojawiła się druga myśl – Ostatnio sporo zrobiliśmy w ramach działań  BTB naszej firmy:
1.       wprowadziliśmy proces analizy własnych działań, angażującej kluczowe osoby w organizacji
2.       Uzgodniliśmy zakres prac strategicznych – główne tematy i obszary na których powinniśmy się skupić
3.       Zaczęliśmy realizować zadania związane z procesami i strukturami
4.       W sposób ciągły prowadzimy próby nowy pomysłów, technologii i  technik w wielu obszarach
Opierając się na idei Keitha powinniśmy nieco bardziej sformalizować nasz proces uczenia się i wyciągania wniosków – spowodować, aby nasza strategia stała się prawdziwie pro-aktywna i aby udawało się ją adaptować do zmieniających się warunków. I jak zwykle powinniśmy oprzeć się na ugruntowanej wiedzy o zachowaniach naszych klientów. Czyli wrócić do tego, co sami zawsze rekomendujemy naszym klientom. Do korzeni wszystkiego, do zachowań, potrzeb i rozwiązań, których poszukuje potencjalny klient. Czyli dynamiczna strategia podąża dynamicznie za zmieniającymi się potrzebami klientów. Musimy tylko pamiętać aby ją odświeżać co 90 dni – to będzie wyzwanie!