Powered By Blogger

piątek, 18 marca 2011

Kupią od ciebie lub od twojej konkurencji. Którą opcję byś wolał?

Kiedy potencjalny klient decyduje się na kupno usługi i rozpoczyna cykl nabywczy, jedno jest pewne – wybierze albo ciebie, albo jednego z twoich konkurentów. To pewne, chyba, że  powstrzyma się od zakupu, co też jest możliwe w dzisiejszych czasach. Oznacza to, że musisz zaistnieć „w umyśle” potencjalnego klienta. Jeśli nie wie on o twoim istnieniu, nie masz żadnych szans na wzięcie udziału w tej konkurencji. Nie oznacza to koniecznie, że potencjalny klient musi wiedzieć o twoim istnieniu właśnie w tej chwili, ale jeśli będzie potrzebował znaleźć dostawcę i będzie wiedział, gdzie go szukać – musi być w stanie łatwo cię odnaleźć. Dla przykładu, powiedzmy, że potencjalny klient padł właśnie ofiarą wypadku w Krakowie i potrzebuje wózka inwalidzkiego. Nigdy wcześniej nie korzystał z takich usług, dlatego najprawdopodobniej w książce telefonicznej Krakowa poszuka kategorii „wózki inwalidzkie” lub wpisze w Google „wózki inwalidzkie Kraków”. Dlatego, jeśli nie umieściłeś ogłoszenia twojej firmy w książce telefonicznej, ani nie masz własnej witryny internetowej pojawiającej się w wyszukiwarce Google, twoje szanse na to, że taki potencjalny klient skontaktuje się właśnie z tobą, są równe ZERU.
Aby mieć pewność, że albo już istniejesz “w umyśle” twoich potencjalnych klientów, albo bardzo łatwo mogą cię odszukać, musisz stworzyć kilka strategii marketingowych, które automatycznie zadziałają w momencie udzielania odpowiedzi na poniższe dwa pytania:

1.    Kiedy potencjalny klient zechce kupić mój typ produktu, gdzie może mnie znaleźć?

2.    Gdzie moja firma może znaleźć swoich odbiorców?

Odpowiedzi na powyższe pytania pozwolą zidentyfikować te strategie marketingowe, które powinieneś wprowadzić w życie, aby mieć pewność, że twój potencjalny klient ZAWSZE będzie pamiętał o twoim istnieniu.

Kiedy uruchomisz swoje strategie marketingowe (i one będą prawidłowo funkcjonować – wszystko można zrobić w dobry i zły sposób!), zostawisz swoją konkurencję daleko w tyle!