Powered By Blogger

niedziela, 27 marca 2011

Ludzie wcale nie są tacy skorzy do próbowania nowych rzeczy

Jedną z najistotniejszych cech zachowania kupującego jest jego opór na zmiany. To może zadziałać na twoją korzyść, ale równie dobrze może też zadziałać na niekorzyść, jeśli nie będziesz wiedzieć jak się zachować.

Jak wszyscy wiemy, ludzie lubią robić to, co robili od zawsze. Wtedy czują się bezpiecznie, nie mają doczynienia ze zbyt wielką liczbą niewiadomych. każda zmiana to duży stres. A to zdecydowanie dotyczy sposobu, w jaki wydają swoje ciężko zarobione pieniądze. Dla przykładu: niewielu z nas powie: “spróbujmy czegoś nowego” za każdym razem, kiedy potrzebujemy kupić buty. Kobiety mają w tym względzie inaczej- one mogą chodzić za każdym razem do innego sklepu :). Ale mężczyźni skierują się raczej do sklepów, które znają i podobało im się tam  przeszłości.

Nakłonienie kupującego do spróbowania czegoś nowego wymaga wiele wysiłku zarówno mentalnego jak i fizycznego. Przekonanie o tym, że potencjalny klient tak po prostu wypróbuje twoje usługi pewnego pięknego dnia jest zbyt optymistycznym założeniem i zazwyczaj fatalnym w skutkach błędem. Wielu właścicieli firm myśli w taki właśnie sposób, w efekcie czego przegrywa walkę na rynku w okresie krótszym niż 12 miesięcy.

Aby uzyskać efekty, o jakie zabiegasz, musisz składać twoim potencjalnym klientom propozycje, którym nie będą w stanie się oprzeć, i którym dodatkowo towarzyszyć będą tak solidne gwarancje, że twój potencjalny klient nie będzie w stanie ich odrzucić. Dla przykładu: możesz zaproponować GRATISOWE  oprogramowanie do komputera, który sprzedajesz lub np. spinki do mankietów, czy krawat przy zakupie nowej koszuli.

Przekonasz się, że im bardziej będziesz myślał i działał zgodnie z tym przekonaniem, tym więcej kupujących zdecyduje się wypróbować oferowane przez ciebie usługi.