Powered By Blogger

niedziela, 20 marca 2011

Ludzie Przeglądają Oferty Zanim Zdecydują Się Na Zakup

Kiedy twój potencjalny klient wchodzi na rynek z zamiarem zakupu usługi, jaką oferujesz, chciałby najpierw się z nią zapoznać, a dopiero potem dokonać zakupu. Niezależnie od tego, czy produktem tym jest szampon do włosów, samochody, czy usługi z zakresu księgowości, odbywa się to zawsze w ten sam sposób.

Ponadto w trakcie przeglądania ofert, kupujący pragną, abyś o nich zabiegał. Chcą, abyś nawiązał z nimi relację zanim zadasz im to “najważniejsze pytanie”. Chcą być pewni, że mogą ci zaufać, i że jesteś w stanie dostarczyć produkt, który obiecujesz.Oczywiście, proces ten może trwać kilka sekund, godzin, dni lub miesięcy, lecz wywiera decydujący wpływ na sposób, w jaki niemalże wszyscy z nas dokonują zakupu.
A zatem, jeśli kupujący lubią oglądać produkt przed jego zakupem, twoje podejście marketingowe musi być dostosowane do takiego zachowania z ich strony. Krótko rzecz ujmując…jeśli twoja firma nie dysponuje systemem rejestrującym zapytania i zwrotnego przekazywania im odpowiedzi aż do chwili, kiedy będą oni gotowi dokonać zakupu twojej usługi, popełniasz wielki błąd.Podstawowym celem każdej kampanii marketingowej firmy zajmującej się świadczeniem usług powinno by sporządzenie listy potencjalnych klientów. Nie ma lepszej listy potencjalnych klientów niż lista osób, które już okazały zainteresowanie twoją firmą. Potrzebny ci będzie mechanizm umożliwiający zachęcenie osób przeglądających twoją ofertę do podania ci swoich danych i innych szczegółów już na tym etapie cyklu dokonywania zakupu. Postępując w ten sposób, zbudujesz niezwykle cenną listę potencjalnych klientów. Ponadto, będziesz robił coś, czego twoja konkurencja nie tylko nie robi, ale również nie pojmuje.